Power-bars.

Har blivit en träningsfri kväll ikväll, dock har jag haft träningsrelaterade saker för mig. Har nämligen bakat power-bars som är bra att ha med sig ut på långpassen. Suttit och läst lite olika recept på nätet och tagit lite tips här och där.
Så här gjorde jag i alla fall:

Ingridienser:
2 dl druvsocker
1 dl strösocker
1,5 dl Nescafé
3 dl grädde
3 dl ljus sirap
1,5 dl rapsolja
9 dl musli
9 dl havregryn
1-2 nävar nötter
1 dl russin

Började med att koka upp socker, sirap, grädde, rapsolja och nescafé i en kastrull.
Därefter blandade jag i russin, nötter, havregryn och musli och rörde om ordentligt. Efter det hällde jag ut smeten på en plåt och jämnade ut den över hela plåten. Sedan lät jag den svalna för att sedan skära upp den i lagomt stora bitar. Godare än jag trodde och framför allt en bra energikälla att ha med sig ut på löppassen. 

Kommentarer
Postat av: Stepparn

Bagarna! Låter riktigt spännande!



Hoppas få se lite bilder på barsen=)

2009-05-13 @ 21:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0